11 18,2022

 

Wraz ze wzrostem preferencji konsumentów wobec samochodów elektrycznych zwiększa się również zapotrzebowanie na opony przeznaczone do pojazdów EV. Około 50% europejskich właścicieli samochodów z napędem elektrycznym wolałoby mieć na wyposażeniu opony zaprojektowane specjalnie pod kątem wymagań pojazdów elektrycznych. Równocześnie szacuje się globalnie, że do 2028 roku pojazdy elektryczne będą stanowiły 10% wszystkich pojazdów na drogach, a do 2040 ten odsetek wzrośnie do 31%.

Opona przeznaczona do pojazdów elektrycznych

Może się wydawać, że opona to tylko opona. Czarna i okrągła, prawda? Istnieje jednak wiele różnych typów opon, które są dostosowane do konkretnych potrzeb, pojazdów i stylów jazdy. Przykładowo do samochodów osobowych mamy opony letnie, zimowe i całoroczne. Ale są także opony o wysokich osiągach, opony wyścigowe, opony do samochodów użytkowych i tak dalej. Obecnie firma Vredestein jako pierwsza na świecie wprowadza na rynek również opony całoroczne przeznaczone do pojazdów w pełni elektrycznych (BEV) i hybrydowych (PHEV). Co więc odróżnia te opony od „standardowych” opon całorocznych, takich jak modele Quatrac i Quatrac Pro?

Masa

Samochody elektryczne są znane z większej masy niż w przypadku pojazdów napędzanych paliwami kopalnymi. Całe to obciążenie spada na jedyny element samochodu, który styka się z nawierzchnią: opony. Siły wywierane na opony w wyniku większej masy pojazdu, szczególnie podczas hamowania i pokonywania zakrętów, są znacznie większe. Dlatego opona musi mieć solidniejszą konstrukcję i sztywniejszy bieżnik. Czynniki te znacznie poprawiają przyczepność i stabilność podczas pokonywania zakrętów w porównaniu ze standardowymi oponami.

Hałas

Silniki pojazdów elektrycznych są prawie bezgłośne, co powoduje, że dźwięk opon jest jeszcze bardziej słyszalny. Opony przeznaczone do pojazdów elektrycznych i hybrydowych zostały zaprojektowane z myślą o zmniejszeniu poziomu hałasu wewnątrz pojazdu przy zachowaniu takich samych standardów bezpieczeństwa oraz wydajności jak w przypadku opon standardowych.

Moment obrotowy

W porównaniu z samochodami napędzanymi paliwami kopalnymi pojazdy elektryczne mają wyższy moment obrotowy już na początku przyspieszania. Powoduje to szybsze zużycie opony. Opona przeznaczona do pojazdów elektrycznych jest wykonana ze specjalnym składem bieżnika, który kompensuje szybsze zużycie.

Zasięg

Każdy właściciel pojazdu elektrycznego mierzy się z problemem ograniczonego zasięgu. Opony przeznaczone do pojazdów elektrycznych zostały zaprojektowane specjalnie z myślą o zmniejszeniu oporu toczenia, co pozwala zwiększyć zasięg pojazdu.

 

Quatrac Pro EV

Vredestein należy do pierwszych na świecie marek wprowadzających opony całoroczne i jest pionierem w tym segmencie od roku 1993. Quatrac Pro EV, najnowszy produkt firmy, to pierwsza na świecie opona całoroczna przeznaczona do samochodów elektrycznych.

 

Zalety i parametry

• Zwiększony zasięg pojazdów elektrycznych i hybrydowych

• Zaprojektowana z myślą o cięższych pojazdach elektrycznych: o 6% lepsza przyczepność i zwiększona stabilność podczas pokonywania zakrętów

• Żadnych kompromisów w kwestii bezpieczeństwa w każdych warunkach pogodowych

• O 15% mniejszy opór toczenia dzięki zastosowaniu zaawansowanej mieszanki bieżnika

• Większa sztywność opasania i bieżnika; asymetryczne cechy konstrukcyjne bieżnika

• Certyfikowana do jazdy po śniegu w trudnych warunkach — symbol 3PMSF („alpejski”)

• O 4% skuteczniejsze hamowanie na suchej nawierzchni

 

Gama Quatrac

Od momentu powstania firma Vredestein była jedną z pierwszych marek wprowadzających na rynek opony całoroczne, a od tego czasu poczyniła znaczące postępy, zwłaszcza w przypadku gamy Quatrac. Wiele opon z gamy Quatrac przyczyniło się do innowacji. Do najbardziej imponujących przykładów należą: model Quatrac 3, który zdobył tytuł „pierwszej na świecie opony całorocznej wykorzystującej technologię «RunFlat»”, model Quatrac 5, „pierwsza na świecie opona całoroczna z indeksem prędkości Y”, a także najnowszy model Quatrac Pro, wyróżniony jako „pierwsza na świecie opona całoroczna przeznaczona w pełni dla segmentu UHP/UUHP”. Poczynając od premiery nowego produktu, Quatrac Pro EV, firma Vredestein będzie dążyć do zdobywania kolejnych znaczących nagród w nadchodzących latach!

Vredestein

Otrzymuj najnowsze wiadomości i aktualizacje