Bogate dziedzictwo firmy Vredestein

Bogate dziedzictwo firmy Vredestein

Guma płynie w naszej krwi od początku XX wieku i, podobnie jak innowacje, jest elementem składowym naszego DNA. Dzięki temu osiągnęliśmy pozycję czołowego europejskiego producenta opon najwyższej klasy.

Innowacje na horyzoncie

Guma płynie w naszej krwi od początku XX wieku i, podobnie jak innowacje, jest elementem składowym naszego DNA. Dzięki temu osiągnęliśmy pozycję czołowego europejskiego producenta opon najwyższej klasy.

Ponad wiek doskonałej efektywności: bogate dziedzictwo firmy Vredestein

Firma Vredestein jest dumna z miejsca pośród najstarszych producentów opon na świecie — z historią sięgającą ponad 100 lat.

1908

Emile Louis Constant Schiff przejmuje firmę Guttapercha in Delft (Holandia).

1909

Firma przenosi się do Loosduinen i zmienia nazwę na N.V. Rubberfabriek Vredestein.

1910

Firma Vredestein produkuje swoją pierwszą oponę rowerową.

1912

Firma Vredestein produkuje swoją pierwszą oponę do samochodu osobowego.

1934

Otwarcie fabryki opon rowerowych w Doetinchem.

1947

W Enschede powstaje fabryka opon samochodowych N.V. Nederlandsch-Amerikaansche firmy Vredestein we współpracy z B. F. Goodrich.

1952

Firma Vredestein wprowadza Profilux — pierwszą oponę do samochodu osobowego stworzoną we własnej placówce.

1955

Firma Vredestein jest jednym z pierwszych producentów w Europie wytwarzających opony bezdętkowe: Profilux tubeless.

1962

Fuzja z N.V. Rubberfabrieken Havea Raalte.

1965

Wprowadzenie pierwszej zimowej opony firmy Vredestein do samochodów osobowych — M&S 187.

1966

Firma Vredestein przedstawia swoją własną oponę radialną z opasaniem tekstylnym do samochodów osobowych — Sprint.

1972

Na rynek trafia Sprint Steel, pierwsza opona radialna z opasaniem stalowym.

1978

Firma Vredestein przedstawia pierwszą odblaskową oponę rowerową.

1979

Wprowadzenie Space Master — niepowtarzalnej składanej opony zapasowej do samochodów osobowych.

1979

Wprowadzenie opony Vredestein Snow+: ta zimowa opona do samochodów osobowych szybko zyskała doskonałą reputację i jest podstawą pozycji firmy Vredestein jako lidera w branży opon zimowych.

1991

Wprowadzenie opony Quatrac — pierwszej opony całorocznej firmy Vredestein do samochodów osobowych.

1993

Wprowadzenie opony wyścigowej Vredestein Fortezza, na której Leontien Zijlaard-van Moorsel od razu zdobywa mistrzostwo świata w kolarstwie.

1995

Wprowadzenie opony Snowtrac — pierwszej zimowej opony z wysoką zawartością krzemionki.

1996

Firma Vredestein wprowadza oponę Wintrac — zimową oponę do samochodów osobowych odpowiednią do wysokich prędkości.

1997

Wprowadzenie Traxion/Traxion+ — pierwszej serii opon 65–70 do ciągników.

1997

Firma Vredestein rozpoczyna współpracę z włoskim projektantem Giugiaro.

1999

Wprowadzenie opony Flotation Pro — pierwszej radialnej opony rolniczej.

1999

Wprowadzenie opony Sportrac — pierwszej na świecie opony zaprojektowanej przez włoskiego projektanta motoryzacyjnego Giugiaro.

2001

Firma Vredestein przedstawia oponę Sprint Classic do samochodów klasycznych.

2004

Olimpijski złoty medal w kolarstwie drogowym (na czas) dla Leontien Zijlaard-van Moorsel na oponach Fortezza Pro TriComp.

2004

Wprowadzenie pierwszej opony samochodowej firmy Vredestein z indeksem prędkości Y do prędkości powyżej 270 km/h.

2005

Wprowadzenie opony Wintrac xtreme — pierwszej opony zimowej klasy premium z indeksem prędkości W. Firma Vredestein jest pierwszą marką na świecie, która wprowadza taki produkt.

2006

Firma Vredestein przedstawia jedyną w swoim rodzaju wysoce efektywną oponę klasy Ultra-High Performance do samochodów osobowych — Ultrac Sessanta.

2006

Cadel Evans i Robbie McEwen odnoszą duży sukces podczas Tour de France, korzystając z opon Vredestein Fortezza.

2007

Jakob Fuglsang zostaje mistrzem świata w kolarstwie górskim na oponach Vredestein Black Panther.

2007

Quatrac 3 pierwszą oponą całoroczną z technologią RunFlat. Firma Vredestein jest pierwszą marką na świecie, która wprowadza taki produkt.

2009

Firma Vredestein zostaje zakupiona przez światowego producenta opon Apollo Tyres Ltd.

2012

Rozwój możliwości w zakresie produkcji opon rolniczych. Powodem jest gwałtowny wzrost zapotrzebowania na opony rolnicze firmy Vredestein ze strony rynku OE i runku wtórnego.

2013

„Air Master firmy Vredestein” — firma Vredestein tworzy niepowtarzalny rozkładany przedni spojler do samochodów sportowych klasy premium wspólnie ze znanym niemieckim producentem samochodów. Firma Vredestein jest pierwszą marką na świecie, która wprowadza taki produkt.

2013

Wprowadzenie pierwszej opony do kombajnu z technologią Vredestein F+ (IF) — Traxion Cereall.

2013

Wprowadzenie opony Wintrac xtreme S z indeksem prędkości Y dla prędkości powyżej 300 km/h.

2014

Wprowadzenie opony Quatrac 5 — pierwszej całorocznej opony z indeksem prędkości Y. Firma Vredestein jest pierwszą marką na świecie, która wprowadza taki produkt.

2014

Fabryka Enschede zostaje wzbogacona o nowy mieszalnik tandemowy.

2015

Firma Vredestein wprowadza Traxion Harvest — nową serię opon do kombajnów.

2015

Wprowadzenie nowych rolniczo-przemysłowych opon do ładowarek teleskopowych oraz zastosowań rolniczo-przemysłowych — Traxion Versa i Endurion.

2015

Opony Vredestein Traxion+ i TraxionXXL zostają gruntownie przetestowane przez niemiecki instytut badawczy DLG i uzyskują jego certyfikat.

2015

„Air Master firmy Vredestein” zyskuje międzynarodowe uznanie w formie prestiżowej nagrody DKG Product podczas międzynarodowej konferencji przemysłu gumowego.

2016

Otwarcie centrum badań i rozwoju z myślą o producentach OEM we Frankfurcie oraz potrojenie inwestycji w badania i rozwój.

2017

Otwarcie nowego zakładu produkcyjnego na Węgrzech.

Wyjątkowa pozycja w branży opon do samochodów klasycznych

Nowoczesna technologia i klasyczna konstrukcja to kluczowe cechy opon, które firma Vredestein tworzy dla rosnącego rynku starych samochodów. Dzięki programowi Vredestein Classic zajmujemy wyjątkowe miejsce w tym segmencie. Nasze narzędzie do wyszukiwania opon pozwala na szybkie znalezienie odpowiedniej opony do każdego starego i bardziej współczesnego samochodu klasycznego. 

Imponujące portfolio

Gama naszych produktów z biegiem lat znacząco się rozwinęła — zaczynaliśmy od opon rowerowych, a dziś oferujemy także opony klasy premium do samochodów osobowych oraz opony do pojazdów z branży rolniczej i przemysłowej. 

Działania w Europie

Jako producent opon klasy premium z siedzibą w sercu Europy doskonale rozumiemy, czego potrzebuje rynek. Innowacje zawsze były dla nas kluczową kwestią, a nasze międzynarodowe centrum badań i rozwoju w Enschede tworzy i testuje opony, które regularnie wygrywają międzynarodowe testy. 

Rozwój

Wszystkie fundamenty pod przyszły wzrost zostały położone. Wprowadziliśmy najnowsze techniki produkcyjne w naszej fabryce w Enschede, nawiązaliśmy bliższą współpracę z producentami samochodów, otworzyliśmy nowe biuro we Frankfurcie i zwiększyliśmy produkcję na Węgrzech. Poprzez działania ze strategicznych pozycji w pobliżu naszych partnerów w Europie chcemy w nadchodzących latach jeszcze lepiej przewidywać potrzeby branży motoryzacyjnej.